fbpx
online jelenlét koronavírus idején

Sosem volt még ilyen fontos az online jelenlét

A koronavírus kétségtelenül óriási hatással van a világgazdaságra, rengeteg cég kényszerült arra, hogy ideiglenesen vagy véglegesen lehúzza a rolót. Egyesek viszont gazdaságai szempontból abszolút nyerteseivé váltak a kialakult helyzetnek, ugyanis az online értékesítés jócskán felpörgött. A webfejlesztőket elárasztották a megkeresések, akár weboldal, akár webshop létrehozása ügyében.

Másfél hónap leforgása alatt több, mint 50. 000 új online vásárló

A GKI Digital felmérései alapján, a járvány eredményeképpen, a március és április közötti időszakban, csak a termékrendeléseket tekintve, több, mint 50. 000 új vásárló jelent meg az online kiskereskedelmi piacon. Ezzel 3,35 millióra nőtt az aktív online vásárlók tábora.

Mit tehet az, aki korábban nem foglalkozott sem online értékesítéssel sem online marketinggel?

Azok a cégek, akik úgy döntötték kivárják, míg elül a vihar, nem csak a bevételtől esnek el, hanem elveszítik hűséges ügyfeleiket is.

Sokan úgy gondolják, hogy egy weboldal, vagy egy webáruház készíttetése felesleges kiadás egy ilyen időszakban. Valójában viszont, ha megfelelő online marketing stratégia társul hozzá, új vásárlói kört alakíthatunk ki. A weboldal is egy befektetés, ami optimális esetben jócskán megtérül.

Márkaépítésre fel!

Azok a vállalkozások, amelyek rugalmasabban állnak hozzá a kialakult helyzethez, képesek lesznek felvenni a versenyt a konkurenciával.

A márkaépítés kiemeli a vállalkozást a konkurencia tengeréből, még a telítettebb piacokon is. Minél több a szereplő, minél nagyobb verseny, annál nagyobb jelentősége van az erős márkának.

Egy olyan, mindenki számára ismeretlen gazdasági, és társadalmi helyzetben, amely a koronavírusnak köszönhető, sosem volt még ennyire fontos a márkahűség kialakítása, vagy fenntartása.

A minőségi weboldal többszörösen visszahozza az árát

A vállalkozások gyakran úgy tekintenek a weboldalra, mint kötelező kiadásra, és igyekeznek minél kevesebb pénzt költeni rá, így viszont a weboldal nem fogja hozni sem a látogatókat, sem a bevételt.

A jó marketinghez mindenképp szükség van weboldalra, nem várhatjuk azonban, hogy ne kelljen vele foglalkozni, és folyamatosan hozza a milliókat. A weboldal is egy marketingeszköz, ami lehetőséget teremt arra, hogy bevételt szerezzen a vállalkozás.

Tehát, egy újonnan készült honlap soha nem fog önállóan aranytojást tojni, a megfelelő karbantartás, technikai beállítások, frissülő tartalmak és a folyamatos online marketing nélkül.

koronavírus_gazdasági előnyök

További online marketing elemek, amelyekre érdemes pénzt/energiát áldozni, a teljesség igénye nélkül:

– Keresőoptimalizálás és kulcsszó hirdetés

– Közösségi média marketing

– Google és közösségi média hirdetések

– Hírlevél marketing

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?