fbpx
A vevőszerzés három fő eleme

A vevőszerző rendszered 3 fő összetevője

Az induló vállalkozások egyik leggyakoribb problémája a vevőszerzés. Szuper a terméked, a szolgáltatásaidat tökéletesen a célcsoportodra szabtad, ám de maguktól nem fognak megtalálni a vásárlók. Mi kell ahhoz, hogy el is tudd adni a termékedet, szolgáltatásodat?

A 3 alapvető elem, amelyek mindenképp szükségesek a sikeres online marketinghez:

1. Marketing szemléletben felépített weboldal vagy webáruház

2. Hírlevél rendszer

3. Marketing stratégia

Az ingyenes weboldal lesz a legdrágább

Sokan esnek abba a hibába, hogy ingyenesen elkészíthető weboldallal indulnak el. Ám ennek köszönhetően a látogatók menekülnek az oldalról, a sok felugráló reklám, a felhasználóbarátnak nem nevezhető felépítésnek köszönhetően.

 A jó megoldás tehát az, ha a saját bérelt tárhelyeden, saját domain név alatt, saját tulajdonú weboldalt vagy webáruházat működtetsz. Azonban a jól felépített, modern kinézetű weboldal önmagában még nem fogja vonzani a vevőket.

Három fontos kérdésre kell tudni a választ:

– Hogyan fog látogatókat szerezni a weboldalad?

– Hogyan győzd meg a látogatókat, hogy rendeljenek is?

– Hogyan, miért fognak Tőled többször is vásárolni?

Az online vevőszerzésnek szerencsére vannak bevált marketing technikái, amelyek eredményessé tehetik a vállalkozást. A jó hír az, hogy ezek a technikák bárki számára elsajátíthatók. Ahhoz, hogy több vevőt és így több bevételt szerezz a weboldaladon keresztül, folyamatosan kommunikálnod kell az alábbi marketingeszközök segítségével azokon a felületeken, ahol biztosan eléred a kiszemelt célcsoportodat.

Az online vevőszerzés eszközei, amelyeket használni kell az ügyfelek sikeres eléréséhez és megtartásához:

  • Online hirdetések
  • Interaktív hirdetések
  • Email marketing
  • Partner programok
  • Katalógusok
  • Blogolás
  • Keresőmarketing, keresőoptimalizálás
  • Fizetett hirdetések a keresőkön
  • Fizetett hirdetések a social mediában

Hírlevél rendszer

Mire való egy hírlevél?  A hírlevél rendszer egy olyan csatorna, amelyen keresztül költséghatékonyan, gyakorlatilag nulla anyagi ráfordítással tudjuk elérni az érdeklődőket, a potenciális vásárlókat. Ez az a csatorna, amely gyakorlatilag szinte minden egyéb marketing csatornánál költséghatékonyabb megoldás, de az eredményessége legalább olyan jó. Természetesen csak akkor, ha jól használjuk.

A leghatékonyabb akkor leszel, ha saját hírlevél listát építesz, aminek segítségével maguk a feliratkozók járulnak hozzá, hogy küldj nekik ajánlatot, információt egy-egy új szolgáltatásról, termékről, akcióról. Ez már jól hangzik ugye? A jól felépített hírlevél listának köszönhetően elkerülhető, hogy kéretlen levelekkel bombázz olyanokat, akik nem is tartoznak a célcsoportodba.

A lista építés egyszerű módja korábbi partnerek, ügyfelek hozzájárulásának kérése, hogy a későbbiekben marketing tartalmú hírlevelet kaphassanak. Új email címeket pedig valamilyen hasznos, ingyenes tartalomért/szolgáltatásért cserébe szerezhetünk a weboldalon keresztül (pl. ingyenes konzultáció, ebook stb.), feliratkozási űrlap segítségével.

Marketing stratégia

Mit tartalmaz egy jó online marketing stratégia és mire jó? Mi történik, ha vállalkozóként nincs ilyened? 

Egyes célcsoportok online csatornákon keresztül érhetők el a leghatékonyabban, sőt néhányan kizárólag csak ezeken keresztül közelíthetőek meg.

Azonban céltalanul tengődni az online marketing világában, a rossz, vagy nem létező marketing stratégiának köszönhetően rengeteg pénzt elkölteni azért, hogy megtaláljanak az ügyfelek, nem fog eredményt hozni.

Ekkora reklámzajban sajnos nem elegendő egy jól megtervezett weboldal, az online marketing folyamatos munkát igényel. Természetesen, megfelelő tudás birtokában bizonyos részei automatizálhatók.

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?