fbpx
Website designer Creative planning application development draft sketch drawing template layout framework wireframe design studio . User experience concept .

Mi az a webergonómia és miért van rá szükség?

A webergonómia leegyszerűsítve a felhasználói kényelmet jelenti, azaz a weboldal használhatóságát. A webergonómia célja, hogy növelje a felhasználó élményt, ami által a látogatók több időt töltenek a weboldalon. Ennek köszönhetően, egyrészt a Google találati listán is jobb helyet kapunk, másrészt növeli a konverziós arányt, azaz az üzleti weboldal elsődleges céljának beteljesülését, az értékesítést segíti.

Hogyan is néz ki egy felhasználóbarát, ergonomikus weboldal?

Az igazán ergonomikus weboldalt arról ismerhetjük meg, hogy azonnal megragadja a látogató figyelmét, nem okoz különösebb fejtörést, mit hol keressen. A lehetőségekhez mérten a weboldal legyen minél egyértelműbb, legyen egyszerű a navigáció az oldalak és információk között.  

Az ergonomikus weboldal tehát:

  • egy pillanat alatt megragadja a felhasználó figyelmét
  • könnyen átlátható
  • a felhasználó nem ütközik akadályokba
  • minden eszközön egyformán jól működik

A weboldal készítés során mindig szem előtt kell tartanunk, hogy a weboldal a látogatónak, azaz a potenciális vásárlóknak készül. Hiába a lélegzetelállító design, ha a weboldal nem használható igazán, a menüben nehéz kiigazodni, ha formailag nem felismerhetők a linkek, és az ajánlatkérő űrlapot senkinek nincs kedve kitölteni.

Emellett nagyon fontos, hogy a céges weboldal folyamatosan frissüljön, hiszen ez vonzza az új látogatókat. A weboldal folyamatos munkát igényel, ha készen van, nem dőlhetünk hátra, hogy várjuk az eredményt.

A tulajdonképpen webergonómia magába foglalja a designt, a honlap felépítését, a funkciók kialakítását és a jól megírt webszövegezést. A webergonómia fontos része az online marketingnek, hiszen a felhasználó szokásokat veszi alapul.

#Vizuális megjelenés

A jó design az első, amivel megragadhatod a látogatók figyelmét. Ha a weboldalad designja idejétmúlt, vagy ízléstelen, hamar elveszítheted a látogatók bizalmát. Azonban egy jól eltalált design növeli a vállalkozásod hitelességét. Érdemes elkerülni az amatőr animációkat, felesleges és zavaró design elemeket. Betűtípusból sem ajánlott 2-3-nál többfélét használni, különben igénytelen, összedobált hatást érünk el.

#Tartalmi elemek és struktúra

A design mellett a minőségi tartalom az egyik legfontosabb tényező. Ugyanis hiába ragadod meg a felhasználó figyelmét egy ütős arculattal, ha a weboldaladon semmitmondó, hiteltelen bejegyzésekkel találkozik a látogató, hamar tovább is fog állni.

A jó tartalomhoz hozzáértőkre van szükség, akik ismerik az online tartalommarketing szabályait és eszközeit. Illetve, nem árt tudni, hogy az olvasók nem a nehezen értelmezhető szakszövegeket keresik, hanem a számukra könnyen értelmezhető, hasznos, esetleg humoros stílusban megírt tartalmakat.

#Reszponzivitás

Az eNet 2019-es felmérései szerint Magyarországon 2019 szeptemberére közel 5,3 millióra emelkedett az okostelefonok felhasználóinak száma, amely előreláthatólag csak növekedni fog. Ezért nagyon fontos, hogy a weboldal okostelefonra optimalizált méretben is, minden funkciót tekintve jól működjön.

#Konverzió nélkül semmit nem ér a weboldal

A konverzió a kitűzött üzleti cél megvalósulását jelenti, amely lehet konkrét vásárlás, de lehet blog bejegyzések elolvasása, hírlevél feliratkozás, vagy ajánlatkérés is. Minden üzleti weboldalnak a fő célja, hogy olvasóból vásárló, vagy ügyfél váljon. Egy weboldal megalkotása tehát igen összetett folyamat, ugyanis az online marketing legfontosabb eszköze.

Ha sikeres akarsz lenni az online értékesítésben, mindenképp legyen marketing stratégiád. Meg kell tervezned, hogyan, milyen értékesítési csatornákon keresztül éred el a potenciális vásárlóidat, hozz létre éves szintű stratégiát.

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?