fbpx
covid_marketing_szerencsemalac2

4 tipp, hogy felvegye vállalkozásod a harcot a COVID hatásaival 2021-ben

A koronavírus kirobbanása a magyar kis-és középvállalkozások jelentős részét negatívan érintette, azonban vannak, akik nyertesen zárják az évet, a COVID okozta változások ellenére is. Ebben a cikkben egy olyan listát találsz, ami segítségedre lehet a 2021-es válságkezelő, online marketing stratégiád felállításában.

A koronavírus kirobbanása a magyar kis-és középvállalkozások jelentős részét negatívan érintette, azonban vannak, akik nyertesen zárják az évet, a COVID okozta változások ellenére is. Ebben a cikkben egy olyan listát találsz, ami segítségedre lehet a 2021-es válságkezelő, online marketing stratégiád felállításában.

Habár a koronavírus az első negyedévben csak közvetve érzékeltette gazdagsági és társadalmi hatásait, a második negyedévben már komolyabban mérhető változásokat hozott magával. A karantén és az általános távolságtartás miatt sokkal többen folyamodtak az online vásárláshoz, azok is, akik korábban nem szívesen vásároltak webáruházakból.

Az e-kereskedelmre való tömeges átállás, nem túl meglepő módon azt eredményezte, hogy a 2019-es első félév online forgalmát 34,8 %-kal haladta meg a hazai összforgalom, ezáltal elérve a 355,1 milliárd forintot. 

A koronavírus megjelenése komoly csapást mért a világra, ami a társadalom viselkedésében is jócskán megmutatkozott. Gondoljunk csak a tömeges WC-papír és tartós élelmiszerek felvásárlására.  A legnépszerűbb, tartalékként felhalmozott áruk a következők:

  • eldobható és mosható maszkok
  • kézfertőtlenítő és egyéb fertőtlenítőszerek
  • kézmosó szappanok
  • konzerv élelmiszerek
  • palackozott víz
  • WC-papír és nedves törlőkendők

Azonban, ha vállalkozásod nem maszkok, vagy kézfertőtlenítő gyártásával, forgalmazásával foglalkozik, számodra is hasznosak lehetnek az alábbi tippek, a 2021-es évre vonatkozóan.

#1 Piacfelmérés válsághelyzetben

Válsághelyzetekben a piac lobbanékony, a vásárlók viselkedése kevésbé kiszámítható, mint egy átlagos piaci helyzetben. Előfordulhat, hogy vállalkozásodnak hirtelen változásokkal, ingadozásokkal kell szembenéznie. Éppen ezért, igyekezned kell minél jobban felmérni, és kielemezni a jelenlegi helyzetet, a piac hosszú és rövidtávú viselkedését, hogy minél jobban megtervezhesd a 2021-es marketing tevékenységedet.

Talán Te is arra kényszerülsz, hogy új beszállítókat, viszonteladókat, partnereket találj, hogy életben tarthasd a működésedet. Ez a helyzet bizonyos értelemben a költségvetés átmozgatását vonja maga után a legalapvetőbb marketing tevékenységekre, rövidtávon mindenképpen.

#2 Kommunikációs és marketing stratégia felállítása

Összpontosíts minél inkább az ügyfelek felmerülő igényeire és reagálj minél előbb a panaszaikra. Sosem volt még ilyen fontos a rugalmasság a vállalkozó létben, mint a mostani időszakban! Figyelj a visszajelzésekre, készíts kérdőívet, kérdezd meg, hogy mire van szükségük, és légy minden eddiginél nyitottabb az online vásárlás és házhozszállítás lehetőségére, vagy amennyiben nincs fizikai terméked, online workshopokra, tanácsadásra stb. való átállásra.

Online marketing: akkor most melyik eszközt válasszam?

Az, hogy melyik eszközöket választod, az teljes mértékben tőled, azaz a lehetőségeidtől, képességeidtől és a rendelkezésedre álló időtől függ. Persze saját WEBOLDALRA mindenképpen szükséged lesz, a többit pedig szabadon kombinálhatod.

Ha megvan rá a megfelelő keret, érdemes pénzt fektetni fizetett online hirdetésekbe (Google, Facebook, Instagram). Ehhez az elején érdemes lehet szakértő segítségét igénybe venni, ugyanis rengeteg pénzt el lehet égetni, ha nem rendelkezel tapasztalattal, időbe telik, mire kiismered a hirdetésrendszereket.

Amennyiben van érzéked az íráshoz, és az időd is engedi, akkor szánj energiát az üzleti blogolásra, keresőoptimalizálásra a weboldaladon keresztül. Ha pedig szeretnél egy mindentől független értékesítési marketing csatornát létrehozni, akkor tanulj bele a profi hírlevélírásba. Egy-egy jól megírt hírlevéllel számos látogató érkezhetsz a weboldaladra, így jelentős bevételre tehetsz szert.

Szerencséd van, ha értesz a videókészítéshez, ugyanis akkor irány a Youtube! Jó megoldás lehet a Facebook/Instagram élő videók létrehozása, amelyeknek jobb elérése lehet, mint a hagyományos posztoknak.

Bármely csatornákat választod, legyen kidolgozott stratégiád! Ha kezdő vállalkozó vagy, érdemes első körben csak 1-2 eszközre koncentrálni.

#3  Ha még nem tetted meg, állj át ONLINE, legyen WEBOLDALAD/WEBSHOPOD

A saját weboldalad olyan fontos marketing eszköz vállalkozásod számára, mint egy épülő háznak a stabil alapzat. A weboldalad tartalma adja a keresőoptimalizálás nyersanyagát, ide érkeznek a potenciális ügyfelek, ide vezetnek a hirdetések. Ezen a felületen keresztül tudod meggyőzni a látogatót, hogy tőled vásároljon terméket, vegye igénybe szolgáltatásodat. Továbbá ez egy olyan felület, amely összefoglal minden olyan információt, amelyet át szeretnél adni magadról, vállalkozásodról.

Egy alaposan végiggondolt, tudatosan összerakott saját weboldal igencsak éles fegyvere lehet az online marketing eszköztáradnak.

Arról nem is beszélve, hogy egy jól eltalált honlap életmentő lehet a COVID miatti, vészterhes időkben.

#4 Keress alternatívákat, hogy fenntarthasd működésedet

A koronavírus kirobbanásának negatív hatásait elsősorban a rendezvények, a kiskereskedelem, a vendéglátás, illetve a kis- és középvállalkozások tapasztalják meg.

A koronavírus negatív hatásai elsősorban a vendéglátást, turizmust, rendezvényipart, illetve a kis- és középvállalkozásokat érintette. A vírus megfékezése érdekében rengeteg vállalkozás helyezte át szolgáltatásait az online térbe, pl. online workshopok, online tanácsadás, online nyelvoktatás stb. formájában. Nem tudjuk, meddig húzódik a vírus, de számíthatunk arra, hogy a szociális távolságtartás bizonyos mértékben megmarad a hétköznapjainkban.

Na de mi is várható 2021-re?

A kiskereskedőknek érdemes minél több figyelmet fordítani az e-kereskedelemre, ugyanis az online vásárlás várhatóan a továbbiakban is meghatározó erejű lesz.

Várható továbbá, hogy világszerte több mint 5 trilliárd amerikai dollárral fog növekedni az e-kereskedelem, amelyek nagyja okoseszközökön keresztül fog zajlani, így a weboldal okoseszközökre való optimalizálása továbbra is kulcsfontosságú. A statisztikák szerint a weboldalra érkező látogatók több mint fele távozik az oldalról, ha az nem tölt be 3 másodpercen belül.

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?