fbpx
Website development

Hogyan áll össze egy sikeres weboldal?

Egy jól működő, eredményes weboldal létrehozása a honlapkészítő és a honlaptulajdonos számára is egyaránt kihívást jelent. Igen, még akkor is, ha teljes egészében átadod a munkafolyamatot egy olyan szolgáltatónak, akiben megbízol. Nézzük azokat a kérdéseket, amikre tudnod kell a választ, ha weboldalt szeretnél készíttetni vállalkozásod számára:

CÉLCSOPORT

  • Kiknek szól a szolgáltatásod/terméked?
  • Mire vágyik a célcsoportod, hogyan tudnál nekik ebben segíteni?
  • Mire nyújt megoldást a szolgáltatásod/terméked?
  • Milyen kommunikációs csatornán keresztül tudod elérni a célcsoportodat?

PIACI HELYZET, POZÍCIONÁLÁS

  • Kik a konkurenseid, milyen széles a piac?
  • Mivel emelkedsz ki Te a tömegből?
  • Mire van szükség ahhoz, hogy komoly résztvevőnek tekintsenek a piacon?

TARTALOM

#Szövegírás – azaz tartalom, ami elad

  • Milyen stílusban tudnád megszólítani a célközönségedet? Lazább, könnyebb stílusban vagy inkább hivatalosabb hangnemben?
  • Milyen témák érdekelhetik a potenciális vásárlóidat? Mi az a tartalom, amire a legtöbben keresnek?

Ha marketing szövegről van szó, természetesen szakértő segítségét is kérheted, de Neked is tisztában kell lenned az alapokkal.

#Képek kiválasztása

Ha szeretnéd növelni saját, illetve vállalkozásod hitelességét, érdemes magadról, vagy a csapatról profi fotós által készített fotó(ka)t megjeleníteni a weboldalon.

A kérdés tehát az, milyen képek legyenek a weboldaladon?

Ha rendelkezel saját fizikai termékkel (vagy üzlettel) mindenképp érdemes fotós által elkészített, saját termékfotókat használni, nyilván ezzel tudod elérni a legegyedibb, leginkább a vállalkozásodhoz passzoló összhatást.

Rengeteg ingyenes stock fotó gyűjtőoldal létezik, de vásárolhatsz is fotókat, amelyek ára elég változó, de akár 1 $-ért is hozzá lehet jutni minőségi képekhez.

Mondunk néhány példát ingyenes fotó lelőhelyekre:

  • Unsplash
  • Pexels
  • Pixabay
  • Freepik
  • Foter
  • StockSnap.io

Fontos! Ha ilyen forrásból származó fotókat teszel közzé az oldaladon, mindig nézz utána a felhasználás feltételeinek!

#Weboldalad felépítése

  • Milyen tartalmakat szeretnél megjeleníteni a weboldaladon?
  • Hány aloldalt szeretnél (szolgáltatások típusai, bemutatkozás, kapcsolat stb)?
  • Mit szeretnél átadni a vállalkozásodról? Hogyan mutatnád be magadat/vállalkozásodat?
  • Milyen terjedelemben mutatnád be a szolgáltatásaidat/termékeidet?
  • Mit nyújtasz a vásárlóid számára?
  • Szeretnéd feltüntetni az árakat?
  • Szeretnél megrendelő / kapcsolatfelvételi űrlapot?
  • Tervezel üzleti blogot vezetni?

A blogolás mindenképpen ajánlott, ugyanis keresőoptimalizálás szempontjából az egyik legfontosabb, hogy legyen a weboldaladon folyamatosan frissülő tartalom.

MARKETING ESZKÖZÖK, VEVŐSZERZŐ STRATÉGIA

#Hogyan szerzel ügyfeleket?

  • Hogyan kelted fel a célcsoport érdeklődését? Hogyan lesz a látogatóból vásárló?
  • Ingyenesen letölthető anyagokkal készülsz, hírlevél feliratkozással? (ebook, minitanfolyam, stb.)
  • Milyen marketing startégiát szeretnél alkalmazni?
  • Mivel csalod a látogatókat a weboldaladra?

#Hogyan lehet leadni a megrendelést?

  • Közvetlenül az oldaladon keresztül történjen a megrendelés?
  • Szeretnél jelen lenni a közösségi médiában (FB, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest)?
  • Szeretnéd, hogy lehessen időpontot/szobát stb. foglalni?

EGYÉB FUNKCIÓK

Fontos az elején tisztázni, milyen funkciókat szeretnél a weboldaladon látni. Cselekvésre ösztönző lehet 1-1 teszt, játék, videó stb. Érdemes azon is gondolkozni, hogy mivel növelhetnéd a látogatók weboldalon töltött idejét, hiszen ezzel is előrébb juthatsz a keresőben.

A technikai megoldásokkal, a kivitelezés módszereivel természetesen nem kell tisztában lenned, azzal viszont igen, hogy mit szeretnél elérni. Bizonyos funkciók kialakítása sajnos nem mindig oldható meg ingyenesen, sőt mi több, folyamatos karbantartást igényelnek, amit jobb webfejlesztőre bízni.

Elsőként figyeld meg a konkurenciát! Gyűjts inspirációt abból, mások hogyan csinálják, ebben nincsen semmi szégyen. Mások hibájából érdemes tanulni, mi az, amit Te is szeretnél alkalmazni, és mi az, amit mindenképp érdemes elkerülni.

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?