Mindenki több látogatót, ezáltal több potenciális ügyfelet szeretne, akinek bemutathatja ajánlatát, ezért fontos, hogy a weboldal látható legyen a keresők számára. A keresőmotorokat pedig arról szeretnénk meggyőzni, hogy a mi ajánlatunk a legmegfelelőbb válasz a felhasználó által indított keresésre. A weboldal pozíciójának fokozatos javulása a keresési eredményekben növeli a láthatóságot és az oldal látogatóinak számát. A látogatószám befolyásolni képes a márka elismertségét és növeli a cégbe vetett bizalmat, így számottevő előny megszerzését teheti elérhetővé a versenytársakkal szemben. Röviden, a sikeres keresőoptimalizálás kézzelfogható nyereséget hozhat a vállalkozásnak.
De mi is az a keresőoptimalizálás? Nagyvonalakban a weboldalak keresőmotorok számára történő optimalizálásának folyamata. A keresési eredmények első oldala a legfontosabb, hiszen az első pozíciókra kattintanak legtöbben. Ezért ahhoz, hogy weboldalunk a legmagasabb keresési pozíciókat érje el, állandó és jól irányzott optimalizálásra van szükség.
Mi a weboldal optimalizálás célja?
Elsődleges célunk, hogy az adott weboldal a kiválasztott kulcsszavakra az organikus keresési eredmények között legjobb helyen jelenjen meg ezáltal minél többen kattintsanak az oldalunkra és ismerkedjenek meg az ajánlatunkkal. A jól végzett optimalizálás lehetővé teszi a keresőmotor számára, hogy helyesen indexelje és megértse a weboldal tartalmát, és így válaszként az egyéni lekérdezésekre. Ehhez a webhelynek keresőbaráttá kell válnia, és értékesnek kell lennie a felhasználók számára.
De mi is az a weboldal optimalizálás?
Ahhoz, hogy weboldalunk a legmagasabb keresési pozíciókat érje el, a keresőmotorok szája íze szerinti beállításokra, folyamatos és jól végzett optimalizálásra van szükség. Fontos hangsúlyozni, hogy itt nem egy egyszeri beállításról, hanem folyamatos munkáról van szó.
A weboldal optimalizálás során egy adott weboldal szebb, olvashatóbb, funkcionálisabb, ezáltal vonzóbb lesz mind felhasználók, mind a keresőmotorok szemében. A megfelelően elvégzett optimalizálás több lépésből álló folyamat mely segítségével akár rövid időn belül javulhat a webhely pozíciója a keresési eredmények között.
Az optimalizálás a gyakorlatban többféle műveletből melyeket csak nagy vonalakban említünk itt meg és melyeket nagyon körültekintően kell elvégezni, anélkül, hogy annak bármely elemét kihagynánk.
Nem szabad elfelejteni, hogy egy weboldal mindig a felhasználóknak készül és nem a keresőmotornak. Ezért az optimalizálás egyik talán legfontosabb eleme a keresőben feltett kérdésekre adott válaszok optimális párosítása. Belátható, hogy egy folyamatos munkát igénylő folyamat, hiszen a feltett kérdések is folyamatosan változhatnak, így a weboldal tartalmának is folyamatosan kell igazodnia a felhasználói igényekhez.
Nagyon fontos elem az egyedi tartalom létrehozása, mely megfelelő arányban tartalmazza a kulcsszavakat, mindamellett értékes információkkal szolgál a felhasználók számára. Olyan átlátható webhely szerkezet kell kialakítani, mely mind a felhasználók, mind a keresőmotorok számára az oldal könnyű átláthatóságát eredményezi. Nem szabad kihagyni a keresők számára fontos címkék megfelelő kitöltését sem, mint a címek, leírások emellett a grafikai optimalizálás, a képek mérete és leírása is fontos.
Elkerülhetetlen, viszont nagyon időigényes folyamat megfelelő a belső és külső linkelés kialakítása. A megfelelő eredményekhez már követelmény a reszponzív weboldal és a gyors betöltődési sebesség is.
A megfelelően végrehajtott optimalizálás a keresőkben való előnyösebb megjelenést ezáltal a webhely nagyobb láthatóságát eredményezi, de amellett, hogy többen fognak az oldalunkra kattintani egyéb előnyökkel is jár. Növeli például az ismertséget, mely a keresőn kívüli látogatások növekedéséhez és a márka iránti nagyobb elköteleződéshez vezethet.
A webhely megnövekedett forgalma és a potenciális ügyfelek körének bővülése pedig hozzájárul az üzlet fejlődéséhez és a nagyobb profit eléréséhez, mely talán minden üzleti vállalkozásnak elsődleges célja.
A fenti blogbejegyzés a Selector Online Marketing Ügynökség SEO munkatársától származik.