fbpx
Woman working on laptop when sitting in cafe, view from above

Mi kell egy webshop elindításához?

Azt tapasztalom mostanában, hogy a megrendelők sokszor nem is tudják elsőre, mi mindenre van szükség egy webshop elindításához. Nincs ezen semmi meglepő, viszont érdemes tájékozódni, mielőtt webshop indításra adod a fejed. Ez a bejegyzés segítségként született azoknak, akik még nem nyitottak sosem webáruházat.

Na de mikre is lesz szükség?

DOMAIN ÉS TÁRHELY

A domain és tárhely beüzemelése webfejlesztői feladat, viszont ezek éves költségeivel, illetve a domain név kiválasztásával Neked is foglalkoznod kell.

  • Tárhely választás

A weboldalad kifogástalan működéséhez elengedhetetlen egy jó tárhely szolgáltató, hiszen a tárhely a weboldalad motorja, így fontos, hogy a tárhely megfelelő gyorsaságot biztosítson. A weboldalad gyors betöltődését nem csak a látogatók, hanem a Google is szereti.

Költsége pár ezer forinttól pár tízezer forintig terjed évente.

  • Domain-név

Domain vásárlásnál tulajdonképpen bejegyzed a vállalkozásodat az internetes térbe. Az én esetemben ez a https://webjungle.hu/.

A domain-név lesz a weboldalad neve/címe, ezt írják be a látogatók a böngészőbe. Ennek átlagos költsége 2000-3000 Ft/év. A vállalkozásod elnevezése előtt érdemes utánanézni, hogy szabad-e a hozzá választott domain név is.

FIZETÉSI MÓDOK

A webáruházban érdemes többféle fizetési módot felkínálni a vásárlóknak, ami lehet:

  • Banki átutalás
  • Bankkártyás online fizetés (Barion, Borgun, Simple Pay stb.)
  • Utánvétes fizetés (fizetés az átvételkor készpénzben)
  • PayPal

A legtöbb esetben egy harmadik félen keresztül megy végbe a pénzügyi tranzakció, így sajnos a jutalék levonásával is számolnod kell.

Költsége: 0.5 – 3% a tranzakció összegéből, plusz bizonyos esetekben, egyszeri szerződéskötési díj (pár tízezer forintos összeg).

SZÁLLÍTÁS

Egy webshopban való vásárláskor döntő szerepe van, hogy a vásárló milyen szállítási módok közül választhat, és milyen szállítási költséget kell megfizetnie, így sok webshop esetében a vásárló akár 3 féle szállítási mód közül is választhat. A webshopok többsége bizonyos kosárérték felett ingyenes szállítást biztosít, így a webshop tulajdonos számára sem mindegy, milyen költséggel kell számolnia.

Ha van lehetőségünk, netalán üzlethelyiségünk, akkor mindenképp érdemes lehetővé tenni a vásárló számára a személyes átvételt, ugyanis ez egyik fél számára sem kerül plusz költségbe.

A házhozszállítás a legkényelmesebb átvételi mód a vásárló számára, aki gyakorlatilag bármilyen magyarországi (vagy külföldi) címre kérheti a szállítást.

SZÁMLÁZÁS

Minden cselekvőképes magyar állampolgár indíthat online vállalkozást, ehhez bármely vállalkozási formát használhatod (pl. egyéni vállalkozás, Bt., Kft.)

Magánszemélyként csak az online piactereken értékesíthetsz.

Érdemes a webshopban automata számlakészítést beállítáni, pl. Billingo vagy szamlazz.hu fiókon keresztül.

TEVÉKENYSÉGI KÖR

 A tevékenységi körödet a székhely szerinti közjegyzőnél kell bejelenteni, ami a legtöbb webshop a 4791 TEÁOR számhoz, azaz a “Csomagküldő, internetes kiskereskedelem” kategóriához tartozik (a bejelentéshez kérd a könyvelőd segítségét).

ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ ÉS ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Mivel ezek már komoly jogi szakértelmet igényelnek, így mindenképpen azt ajánljom, hogy keress meg egy internet-jogokra szakosodott jogászt, aki segít elkészíteni a dokumentumokat, megejteni a bejelentéseket, VAGY hozz létre személyre szabott ÁSZF-et és adatkezelési tájékoztatót az online felületen a Fogyasztó Barát segítségével, amely a jogszabályváltozásokkor automatikusan frissülni fog weboldaldon.

Ha további információra van szükséged a webshop indításról, erre a linkre kattintva elolvashatod WEBSHOP CHECKLISTÜNKET: https://webjungle.hu/webshop-checklist/

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?