fbpx
Portrait beautiful young asian woman use credit card with laptop for online shopping item

Webshop fizetési módok

Ha webshopot szeretnél indítani, azt egyik legfontosabb kérdés, hogy milyen fizetési módok legyenek elérhetőek a webáruházadban, és ezek használatának milyen technikai feltételei vannak.

A webáruházban érdemes többféle fizetési módot felkínálni a vásárlóknak, ami lehet:

  • Banki átutalás
  • Bankkártyás online fizetés (Barion, Borgun, Simple Pay stb.)
  • Utánvétes fizetés (fizetés az átvételkor készpénzben)
  • Elektronikus pénztárca, pl. PayPal

A legtöbb esetben egy harmadik félen keresztül megy végbe a pénzügyi tranzakció, így sajnos a jutalék levonásával is számolnod kell.

Költsége0.5 – 3% a tranzakció összegéből, plusz bizonyos esetekben, egyszeri szerződéskötési díj (pár tízezer forintos összeg).

A Nagy Webáruház Felmérés 2020-as szerint a webshopokban elérhető három leggyakoribb fizetési mód:

  • az utánvétes fizetés (82%), 
  • a banki átutalás (78%) és
  • az online bankkártyás fizetés (60%).

A fizetési opciók megválasztásánál több tényezőt is érdemes figyelembe venni (pl. forgalom, termékkör, árszint), viszont a legfontosabb, hogy mindig vegyük figyelembe a cécsoportunk igényeit.

1. Banki átutalás

A vevő ezesetben előre fizet a választott termékért vagy szolgáltatásért, közvetlen utalással az eladó bankszámlájára. A webshop az összeg beérkezését követően postára adja a csomagot. Az utaláshoz szükséges adatokat mindig tüntessük fel a vásárlási folyamat során, és a vásárlást visszaigazoló emailben is.

Utaláshoz szükséges adatok:

  • Kedvezményezett neve,
  • K‌edvezményezett számlaszáma,
  • Kedvezményezett bankja,
  • Megjegyzés rovatban a rendelés számának feltüntetése

Ennek a fizetési módnak a hátránya, hogy sokak számára kényelmetlen lehet a netbankba való belépés, többszörös hitelesítés, és az átfutási idő is hosszabb, mint az online bankkártyás fizetés esetében, ahol azonal jóváíródik az összeg.

2. Bankkártyás online fizetés

A bankkártyás fizetés a legkedveltebb fizetési mód a vásárlók körében, hiszen ez a legkényelmesebb megoldás.

Itt a vevők az adatok megadása utána egyből a fizetési oldalra kerülnek, ahol a kártyaadatok megadásával befejezik a fizetési folyamatot.

Népszerű választási lehetőségek:

  • OTP Simple Pay
  • Barion
  • Borgun
  • Stripe

Ezekben az esetekben kártyaelfogadási megállapodást kell kötni a bankkal, a titkosításhoz szükséges API kulcsot a bank fogja küldeni. WordPress-Woocommerce webáruház esetében az összekötés megoldható bővítménnyel, ahol a szolgáltatótól kapott kulcs egyszerűen megadható.

3. Utánvétes fizetés

Utánvétes fizetés választásakor a vevőd a csomag átvételekor fizet a futárnak készpénzzel vagy bankkártyával (csomagautomatás szállítás esetén az automatának).

Vásárlói oldalról nézve kényelmes megoldás, ugyanis csak akkor kell fizetnie, amikor már a termék a kezében van. Eladói részről viszont extra költségekkel járhat, és az át nem vett csomagok után is ki kell fizetni a szállítási költséget.

4. Elektronikus pénztárca

Elektronikus pénztárca például a Paypal, aminek lényege, hogy a vásárló regisztráció után rendelkezik egy bizonyos virtuális egyenleggel, amit saját maga tölthet fel. Ebben az esetben a vásárló kizárólag ebből az egyenlegből tud gazdálkodni, így nincs közvetlen összeköttetés a bankszámlánkkal.

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg, hogy mások is elolvashassák!

Facebook
LinkedIn