fbpx

Webshop fizetési módok

Ha webshopot szeretnél indítani, azt egyik legfontosabb kérdés, hogy milyen fizetési módok legyenek elérhetőek a webáruházadban, és ezek használatának milyen technikai feltételei vannak.

A webáruházban érdemes többféle fizetési módot felkínálni a vásárlóknak, ami lehet:

  • Banki átutalás
  • Bankkártyás online fizetés (Barion, Borgun, Simple Pay stb.)
  • Utánvétes fizetés (fizetés az átvételkor készpénzben)
  • Elektronikus pénztárca, pl. PayPal

A legtöbb esetben egy harmadik félen keresztül megy végbe a pénzügyi tranzakció, így sajnos a jutalék levonásával is számolnod kell.

Költsége0.5 – 3% a tranzakció összegéből, plusz bizonyos esetekben, egyszeri szerződéskötési díj (pár tízezer forintos összeg).

A Nagy Webáruház Felmérés 2020-as szerint a webshopokban elérhető három leggyakoribb fizetési mód:

  • az utánvétes fizetés (82%), 
  • a banki átutalás (78%) és
  • az online bankkártyás fizetés (60%).

A fizetési opciók megválasztásánál több tényezőt is érdemes figyelembe venni (pl. forgalom, termékkör, árszint), viszont a legfontosabb, hogy mindig vegyük figyelembe a cécsoportunk igényeit.

1. Banki átutalás

A vevő ezesetben előre fizet a választott termékért vagy szolgáltatásért, közvetlen utalással az eladó bankszámlájára. A webshop az összeg beérkezését követően postára adja a csomagot. Az utaláshoz szükséges adatokat mindig tüntessük fel a vásárlási folyamat során, és a vásárlást visszaigazoló emailben is.

Utaláshoz szükséges adatok:

  • Kedvezményezett neve,
  • K‌edvezményezett számlaszáma,
  • Kedvezményezett bankja,
  • Megjegyzés rovatban a rendelés számának feltüntetése

Ennek a fizetési módnak a hátránya, hogy sokak számára kényelmetlen lehet a netbankba való belépés, többszörös hitelesítés, és az átfutási idő is hosszabb, mint az online bankkártyás fizetés esetében, ahol azonal jóváíródik az összeg.

2. Bankkártyás online fizetés

A bankkártyás fizetés a legkedveltebb fizetési mód a vásárlók körében, hiszen ez a legkényelmesebb megoldás.

Itt a vevők az adatok megadása utána egyből a fizetési oldalra kerülnek, ahol a kártyaadatok megadásával befejezik a fizetési folyamatot.

Népszerű választási lehetőségek:

  • OTP Simple Pay
  • Barion
  • Borgun
  • Stripe

Ezekben az esetekben kártyaelfogadási megállapodást kell kötni a bankkal, a titkosításhoz szükséges API kulcsot a bank fogja küldeni. WordPress-Woocommerce webáruház esetében az összekötés megoldható bővítménnyel, ahol a szolgáltatótól kapott kulcs egyszerűen megadható.

3. Utánvétes fizetés

Utánvétes fizetés választásakor a vevőd a csomag átvételekor fizet a futárnak készpénzzel vagy bankkártyával (csomagautomatás szállítás esetén az automatának).

Vásárlói oldalról nézve kényelmes megoldás, ugyanis csak akkor kell fizetnie, amikor már a termék a kezében van. Eladói részről viszont extra költségekkel járhat, és az át nem vett csomagok után is ki kell fizetni a szállítási költséget.

4. Elektronikus pénztárca

Elektronikus pénztárca például a Paypal, aminek lényege, hogy a vásárló regisztráció után rendelkezik egy bizonyos virtuális egyenleggel, amit saját maga tölthet fel. Ebben az esetben a vásárló kizárólag ebből az egyenlegből tud gazdálkodni, így nincs közvetlen összeköttetés a bankszámlánkkal.

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg, hogy mások is elolvashassák!

Facebook
LinkedIn