fbpx

5 gyakori hiba, amit a weboldaladon elkövethetsz

Ebben a bejegyzésben 5 nagyon gyakori hibát mutatok be, ami weboldal készítés esetében elő szokott fordulni, és amelyek eltántoríthatják a látogatókat, viszont kijavítani őket nem is olyan bonyolult!

1. Labirintus

Ne legyen a weboldalad labirintus! A weboldal menürendszerének és struktúrájának egyszerűek és logikusak kell lennie, hogy ha a látogatóid minél gyorsabban rátaláljanak a számukra érdekes infókra.

Nemrég újabb branding fotózáson gondolkoztam, mert úgy érzem, túl sokszor használom ugyanazokat a fotókat, magamról pedig nehezen készítek használható fotót. Miközben nézegettem egy nagyon tehetséges fotós oldalát, még nekem is sikerült “elvesznem” a weboldalán, pedig nekem ez a szakmám.

2. Nincs CTA

Ugyanúgy, mint egy Instagram posztnál, a weboldalon is nagyon fontos, hogy legyenek cselekvésre ösztönző dolgok, azaz CTA=Call-To-Action.

Lehet ez egy gomb, vagy szöveges cselekvésre felhívás is, pl. iratkozz fel a hírlevelemre, vedd fel velem a kapcsolatot, kattints a… stb.

3. Hasznos tartalom hiánya

Az egyik leggyakoribb hiba, ha a weboldal főként a weboldal tulajdonosáról szól, és kevés az információ az értékesítendő termékről/szolgáltatásról. A látogatókat viszont az érdekli, hogy az ő jelenlegi problémájukra milyen megoldást kínálsz, milyen eredményre számíthatnak.

Természetesen nagyon fontos a bemutatkozás is, szöveggel, képpel vagy akár videó formájában is, hogy tudjanak kapcsolódni veled a látogatók.

4. Képek hiánya/túl sok kép

A hosszú, tömör szöveg nyomasztó, az olvasók rövid idő alatt érdeklődésüket veszíthetik. Ezzel szemben a túl sok kép használata is probléma lehet, ami ronthat a weboldal betöltődési sebességén is.

Fontos tehát a megfelelő egyensúly kialakítása a szöveges és a vizuális tartalom között.

5. Nehezen megtalálható elérhetőségek

Az elérhetőségeket nem csak a “Kapcsolat” menüpont alatt, hanem a weboldal összes oldalán érdemes a fejlécben és/vagy lábrészben is elhelyezni, hogy mindig szem előtt legyenek, és a látogató könnyen megtalálja őket, ha csak ezekért az információkért nyitotta meg a weboldalt. Bizalomépítő, ha az elérhetőségeknél nem csak egy e-mail cím, hanem a kapcsolattartó neve és fotója is szerepel.

Ne feledd, tervezés nélkül nincs jó weboldal!

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg, hogy mások is elolvashassák!

Facebook
LinkedIn