248

Mennyit költ egy kisebb vállalkozás online marketingre?

A vállalkozások gyakran úgy tekintenek a weboldalra, mint kötelező kiadásra, és igyekeznek minél kevesebb pénzt költeni rá, így viszont a weboldal nem fogja hozni sem a látogatókat, sem a bevételt. A jó marketinghez mindkenképp szükség van weboldalra, nem várhatjuk azonban, hogy ne kelljen vele foglalkozni, és folyamatosan hozza a milliókat. A weboldal is egy marketingeszköz, ami lehetőséget teremt arra, hogy marketingezz, bevételt szerezz. Az viszont kizárólag rajtad múlik, hogyan élsz ezekkel a lehetőségekkel.

Tehát, egy újonnan készült honlap soha nem fog önállóan aranytojást tojni, a megfelelő karbantartás, technikai beállítások, frissülő tartalmak és a folyamatos online marketing nélkül.

Ma már szinte minden vállalkozásnak van weboldala, így konkurens cégek armadájával találkozhatsz. Habár rendkívül fontos a profi design, nem az alapján fognak a vásárlók megtalálni, hanem akkor, ha folyamatosan frissíted, karbantartod a weboldaladat, és jól használod az online marketing eszközöket.

2020-ban mindenképp szükség van erős közösségi média jelenlétre, és hasznos, gyakran frissülő tartalmakra, különben nem fogsz előre kerülni a Google keresőben.

Mindenképp legyen marketing stratégiád. Meg kell tervezned, hogyan éred el a potenciális vásárlóidat, hozz létre éves szintű stratégiát.

Na de milyen eszközöket használhatsz?Fontos, hogy közösséget építs a szolgáltatásod/terméked köré a social media platformokon.

Összefoglalásképp, az alábbi online marketing eszközöket érdemes lehet használnod:

  • modern megjelenésű, jól funkcionáló, okos eszközökre optimalizált weboldal
  • lead magnet, azaz ingyenes csali az érdeklődőszerzéshez (ebook, videósorozat stb.)
  • hírlevél marketing és remarketing
  • közösségi média marketing (Facebook, Instagram) és blogolás
  • SEO, azaz keresőoptimalizálás
  • Google hirdetések

Na de nézzük, mennyibe is kerül egy weboldal fenntartása és a hozzá tartozó online marketing egy kisebb cégnek (beszélhetünk egy kisebb étteremről, szálláshelyről, webshopról stb.):

Ez az összeg természetesen eltérő lehet, hiszen minden vállalkozás más és más, azonban mindenképp érdemes éves szintű stratégiát összeállítanod.

LOGÓRA VAGY WEBOLDALRA VAN SZÜKSÉGED?