Tehát, egy újonnan készült honlap soha nem fog önállóan aranytojást tojni, a megfelelő karbantartás, technikai beállítások, frissülő tartalmak és a folyamatos online marketing nélkül.
Ma már szinte minden vállalkozásnak van weboldala, így konkurens cégek armadájával találkozhatsz. Habár rendkívül fontos a profi design, nem az alapján fognak a vásárlók megtalálni, hanem akkor, ha folyamatosan frissíted, karbantartod a weboldaladat, és jól használod az online marketing eszközöket.
2020-ban mindenképp szükség van erős közösségi média jelenlétre, és hasznos, gyakran frissülő tartalmakra, különben nem fogsz előre kerülni a Google keresőben.
Mindenképp legyen marketing stratégiád. Meg kell tervezned, hogyan éred el a potenciális vásárlóidat, hozz létre éves szintű stratégiát.
Na de milyen eszközöket használhatsz?Fontos, hogy közösséget építs a szolgáltatásod/terméked köré a social media platformokon.
Összefoglalásképp, az alábbi online marketing eszközöket érdemes lehet használnod:
- modern megjelenésű, jól funkcionáló, okos eszközökre optimalizált weboldal
- lead magnet, azaz ingyenes csali az érdeklődőszerzéshez (ebook, videósorozat stb.)
- hírlevél marketing és remarketing
- közösségi média marketing (Facebook, Instagram) és blogolás
- SEO, azaz keresőoptimalizálás
- Google hirdetések
Na de nézzük, mennyibe is kerül egy weboldal fenntartása és a hozzá tartozó online marketing egy kisebb cégnek (beszélhetünk egy kisebb étteremről, szálláshelyről, webshopról stb.):

Ez az összeg természetesen eltérő lehet, hiszen minden vállalkozás más és más, azonban mindenképp érdemes éves szintű stratégiát összeállítanod.